jul 26

Stings like a bie

Torsdag 22.07.2010 var jeg på sykehuset og fikk den nye medisinen. Det hele startet klokken 07:00 om morgnen da jeg stod opp, klarte ikke spise noe frokost for gruet meg ganske mye. Klarte å trykke ned to biter med vannmelon, men ikke helt det jeg kaller en frokost sånn sett. Klokken 09:00 presis satt jeg utenfor labben som de så pent kaller det, klar for å ta blodprøver. Noe som MÅ gjøres HVER gang før jeg får medisinen. Satt ikke så lenge og ventet og hun som stakk var egentlig ganske flink og treffe åren selv om det gjorde vondt. Da jeg kom opp på Revmatologen på dagposten ble jeg møtt av en strålende blid sykepleier. Hun sa at jeg måtte nok pent vente på blodprøve resultatene før de skulle gi meg medisinen. Jeg satt og ventet til klokken var 11:00 før resultatet kom, og da hadde de på labben klart å rote vekk det ene prøve svaret så jeg måtte vente litt til. I mellomtiden så skulle en annen sykepleier stikke meg for å sette nålen til intravanøsen. Jeg er pissredd for nåler (til trods for at jeg har satt sprøyter på  meg selv da jeg gikk på den medisinen). Dette skulle vise segg for å bli et marreritt for både meg og sykepleier. Hun stakk meg først i hånden, men der fikk hun ikke tak i en åre, gjorde dritvondt men fant ut at vi skulle prøve i håndleddet. Der traff hun heller INGENTING og det gjorde like vondt. Hun ble litt oppgitt, men fant ut av vi tester ut og stikke i armen der jeg hadde tatt blodprøve. Der ble jeg stukket to ganger i venstre arm men traff ingenting, vi testet ut en gang i høyre arm og, men neida, no luck. DA fant hun ut at vi måtte tilkalle anestesi sykepleier, for de er mer drillet på å sette intravanøs. Så det ble litt mer venting.

Glad jeg hadde med meg bok i allefall, har fått lest en del av ØYA nå da, og fy for en spennende bok. Vel, etterhvert kom en koselig anestesisykepleier og skulle sette veneflon på meg, det var unnagjort på et øyeblikk men hun var ikke nådig for det var så vondt at jeg holdt på  skrike meg ihjel (inni meg, turte ikke puste en gang da den ble satt). Jeg ble stukket og bandasjert og klar til å få inn medisinen. Som tok enda en time. Jeg var hjemme fra sykehuset den dagen klokken 15:15 omtrent. Da møtte jeg Anne-Birthe på Lagunen for å handle inn siste rest til Cupcake baking, noe vi er blitt SINNSYKT gode på forresten.

Jeg gruer meg allerede til neste gang jeg skal på sykehuset, som blir den 18.08.2010, men da skal det visst ikke ta SÅ lang tid… får jeg håpe. Og forhåpentligvis slipper jeg 6 stikk før de kan gi meg medisinen, for det er dritvondt selv om jeg ikke skriker.

Fredag var jeg på High School Musical øving. Det var kjempekoselig, vi øvde inn en del scener, blandt annet litt på Martha rollen. Veldig spennende. Spilte også litt andre roller for å supplere dem som ikke var der og dem som var der. Maria og Øyvind som er de som leder dette er så sinnsykt herlige mennesker. De skal ha så mye godord for alt dem gjør! Forresten, bor du i Bergen eller skal til Bergen i Oktober en gang, så ta turen innom Billettservice og bestill billett til High School Musical On Stage 2010.

Lørdag var en stille dag hjemme egentlig. Meg og mamma tok oss en tur til byn i finværet og spiste lunsj. Vi lekte litt turist i egen by og trippet litt rundt på torget, bryggen og så på båtene osv. Vi hadde en superkoselig og avslappende dag. Men merket at jeg var ganske sliten etterpå. Søndagen hadde jeg meg en tur til ned til byn. Meg og Anne-Birthe gikk på kino for å se Killers, med Asthon Kutcher og Katherine Heigl i hovedrollene, filmen var kjempebra. Lo ganske så masse, så lattermusklene fikk litt trim. Etterpå gikk vi å kikket i vinduet på brudekjoler, ingen av oss skal gifte oss for vi venter fortsatt på drømmeprinsene… men det er lov å drømme seg bort med å se på brudekjoler er det ikke? Ikke minst på skoene.

Da vi kom til Arna til Anne-Birthe fikk vi deilig lasagne som mammaen hadde laget. Etter middag satte meg og AB i gang med enda mer cupcakes baking og kan med hånden på hjertets i at vi har så dreisen på det at vi tenker å starte buisniess en gang i fremtiden. Vi så New Moon og en annen film Time Traveller eller noe sånn het den, begge filmene var bra. Det  ble en sen kveld for å si det sånn, med masse film og baking.

I dag stod vi opp og satt ute i solen mens vi mekket sammen noen greier. Så før jeg skulle ta bussen hjem igjen stakk vi på Lone Camping og badet. Det var dritkaldt, men vi kom oss uti.

Dette er siste ferie uken min, så satser på sol hele uken.

Hvordan har deres helg vært?

*Kommer bilder av cupcakes senere*